Inbound Marketing
Inbound Marketing helpt uw bedrijf groeien
Inbound Marketing
Inbound Marketing zorgt voor structureel meer leads en meer nieuwe klanten. Het is een methode waarmee u potentiële klanten aantrekt door waardevolle inhoud en ervaringen te creëren, die op uw doelgroep(en) zijn toegesneden.
De vier fasen van de Inbound Marketing Methode:
1. AANTREKKEN – Krijg meer verkeer
U wilt niet dat zomaar iemand naar uw site komt. U wilt mensen aantrekken die de meeste kans hebben om leads voor u te worden, en uiteindelijk tevreden klanten.
Hoe krijg u deze potentiële klanten op bezoek? U trekt meer van de juiste bezoekers aan met relevante inhoud die u aanbiedt op voor hen het juiste moment – wanneer ze ernaar op zoek zijn.
Uw interessante informatie (content) presenteert u op o.a. uw website, uw webshop, uw sociale media en andere online kanalen.
Deze informatie kan zijn in de vorm van tekst, afbeeldingen, advertenties, video, email, podcast, presentaties e.d.
Wanneer u uw informatie publiceert/aanbiedt om gevonden te worden, dan dient u er voor te zorgen dat deze dankzij goede zoekmachineoptimalisatie (SEO) goed wordt gevonden.
Om aantrekkingskracht te bevorderen kunt u bovendien kiezen voor adverteren. Dat kan bijvoorbeeld via advertenties in Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, Nieuwssites of vergelijking sites.
2. CONVERTEREN – Krijg leads:
Zodra u websitebezoekers heeft aangetrokken, is de volgende stap om die bezoekers om te zetten in leads. Te converteren.
Dit doet u door een ‘gesprek’ aan te gaan op de manier die voor hen het beste werkt – via email, formulieren, vergaderingen, gidsen, chats of telefonisch.
Zodra u contact heeft, beantwoordt u vragen en geeft u relevante inhoud die aansluit op de behoefte/vraag van uw lead/potentiële klant en voor hem/haar interessant en waardevol is.
Indien u en uw lead het interessant genoeg vinden, dan zet u het contact voort.
3. AFSLUITEN – Krijg orders
U bent op de goede weg. U heeft de juiste bezoekers aangetrokken en de juiste leads geconverteerd.
Nu moet u die leads omzetten in klanten, orders.
Hoe kunt dit het meest effectief doen? Hierbij gebruikt u de verkooptools die in dit stadium beschikbaar zijn om ervoor te zorgen dat u de juiste leads op het juiste moment, sneller en gemakkelijker laagdrempelig converteert naar een kopende klant.
4. TEVREDEN – Bouw retentie (herhaalaankoop) en promotie op via tevreden klanten.
Inbound Marketing heeft alles te maken met het bieden van een opmerkelijke ervaring voor uw klanten. Bovendien hebben ze veel hogere verwachtingen van uw bedrijf en hoe ze worden behandeld dan ooit tevoren.
Het is daarom nog belangrijker om met uw bestaande klanten goed om te gaan. Ze aangenaam te verrassen en succesvol te maken. Als u dat doet, zullen ze meer kopen, langer klant bij u blijven, hun vrienden doorverwijzen en de hele wereld graag vertellen dat ze tevreden over u zijn.

Vragen? Bel gerust!
+31 (0)162 456973
Inbound Marketing Plan
Succesvolle Inbound Marketing start met een plan. Bazoon helpt u met het maken van úw Inbound Marketing Plan op maat. 100% afgestemd op uw situatie.
Start vandaag nog met uw Inbound Marketing
Gratis Marketing Assessment
Wilt u weten hoe u uw marketing kunt optimaliseren voor meer leads en en hogere klanttevredenheid?
Plan een gratis assessment met een marketing specialist.
Bezoekadres
Bredaseweg 108A
4902 NS Oosterhout
Nederland