+31 (0) 162 696765 info@bazoon.nl

Offline Marketing

Ook al heeft marketing tegenwoordig een sterke focus op online, toch zijn offline kanalen cruciaal

Offline Marketing: Persoonlijk – Direct – Tastbaar

Marketing heeft nu een sterke focus op online, toch zijn en blijven offline kanalen cruciaal. De behoefte aan offline wordt door online misschien nog wel versterkt.
Succesvolle offline campagnes zijn persoonlijk, direct en tastbaar voor de klant.

Je zou bijna denken dat marketing tegenwoordig alleen nog maar online is. Is uw klant uitsluitend online bereikbaar?
Uw klant schakelt net zo makkelijk tussen een etalage en een mobiele website of een iPad en de telefoon.

Veel marketeers en ondernemers zijn gericht op online activiteiten. Tóch is offline marketing nog steeds erg belangrijk.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan direct mail, telemarketing, radiocommercials, advertenties, reclamemasten, billboards, vakbladen, evenementen, sponsoring en PR. Deze offline marketingkanalen zijn zeer effectief, blijkt uit onderzoek naar de invloed van naamsbekendheid op de overwegingsintentie van uw klanten en doelgroepen.

Offline marketing en vertrouwen
Met een goede offline marketingcampagne bereikt u iets wat je met alleen maar online onmogelijk kunt realiseren: 100% vertrouwen. Uw bedrijf bestaat echt, er werken échte mensen. Offline is Direct, Persoonlijk en Tastbaar.

INFORMATIE AANVRAGEN OVER OFFLINE MARKETING:


Databases
Direct Mail
Telemarketing
Events
PR
Anders

Database Opbouw/Verrijking

Schieten met scherp zorgt voor beter resultaat dan schieten met hagel. Een goede database zorgt voor gericht bereik.

Zowel voor offline marketing als online marketing is het beschikken over de juiste data essentieel.

Met de Bazoon Database Opbouw/Verrijking Service wordt het eenvoudiger om nieuwe leads voor uw organisatie te vinden en (sales)gesprekken met prospects of klanten goed voor te bereiden.

Zo professionaliseert u uw leadgeneratie en kunt u gericht en effectief uw klant en potentiële klant direct bereiken.

Telemarketing – voor maximaal resultaat

We verzorgen voor uw bedrijf commerciële (outbound) telemarketing. Een goed en persoonlijk telefonisch gesprek maakt het verschil. Daarmee maken we het contact tussen uw bedrijf en uw (potentiële) klant menselijk.
Denk hierbij aan het opvolgen van online gegenereerde leads of het nabellen van een Direct Mail-campagne.

Bij ons is telemarketing geen productie. Wij geloven in een oprechte dialoog met uw klant. Elk gesprek zal sprankelend, klantvriendelijk en positief zijn. Dat levert een prettiger contact op, een positief gevoel over het telefoongesprek en het contact en daarmee meer sales.

Zoiets ontstaat niet door even snel een pitch te doen, maar door je in te leven, vragen te stellen en de behoefte te ontdekken bij de klant. We besteden daarom in onze campagnes veel aandacht aan het trainen op deze vaardigheid bij onze medewerkers.

Direct Mail – beproefd en krachtig

Juist in deze tijd van digitale marketing is (papieren) Direct Mail een krachtig marketinginstrument.
Geen verrassing, want het is een beproefd en krachtig middel om uw doelgroep te bereiken. Er is echter wel een voorwaarde: de direct mail dient relevant én opmerkelijk te zijn.

Als het gaat om een geprinte direct mailing, heeft u een scala aan mogelijkheden. Zoals Direct mail-brief in envelop, een Direct mailing-kaart, een Folder met begeleidende brief of een papieren Nieuwsbrief.

Wij versterken zo de binding met uw (potentiële) klanten en gaan bij onze Direct Mail-campagnes in de meeste gevallen een stap verder door middel van het combineren van 1 op 1 on- en offline communicatie in al haar facetten.

Adverteren: hoe gerichter, hoe effectiever

Hoewel online marketing volop wordt ingezet wil dat niet zeggen dat traditioneel adverteren nutteloos is geworden.
Uw bedrijf kan ervoor kiezen haar naamsbekendheid te vergroten door te adverteren in kranten of tijdschriften.

Het doel hiervan kan bijvoorbeeld zijn:

  • Het vergroten van de naamsbekendheid
  • Het aanprijzen van een evenement
  • Het onder de aandacht brengen van producten of diensten
  • Kortingsacties aanbieden

Hoe gerichter, hoe effectiever
Ook voor het adverteren in (vak)bladen of kranten geldt dat de doelgroepbepaling essentieel is. Een gerichte doelgroepsegmentatie bespaart geld. Potentiële klanten worden gericht benadert.

PR – Free Publicity

Wanneer u uw bedrijf via redactionele artikelen onder de aandacht wenst te brengen, dan is dat een prima manier van PR en Free Publicity.
U vergroot niet alleen de naamsbekendheid van uw bedrijf, u bent tevens in staat om specifiek aandacht te krijgen voor bijvoorbeeld een evenement of de lancering van een nieuw product.

Met de Bazoon Free Publicity-service stellen we gezamenlijk vast om welke informatie het gaat en welke media het meest geschikt zijn voor de distributie.

We schrijven voor u de teksten, bijvoorbeeld in de vorm van een persbericht of interview, en zorgen er voor dat deze worden aangeboden en geplaatst in de gekozen (vak)bladen en/of kranten.

Combineer offline en online marketing

De tijd dat advertenties, radiocommercial, direct mailing en telemarketing niets te maken hadden met uw website ligt ver achter ons.
U vermeldt immers de URL van uw website standaard al op uw visitekaartjes, advertenties en op uw bedrijfswagen(s).

Effectieve combinatie van offline en online marketing gaat een stap verder.
Slim gebruik van nieuwe technologieën en ideeën kan ervoor zorgen dat online marketing naadloos aansluit op offline marketing en andersom.
Logisch, wanneer u bedenkt dat uw klant net zo makkelijk schakelt tussen brochure en mobiele websites of tussen iPad en telefoon.